Brev:
Amning og mælk
31. januar 2016
Alder:
10 mdr.
Amning og mælk
Hej Helen
Lidt flere spørgsmål fra os - denne gang om amning/mælk. :-)
Vi har en søn på nu 10 mdr. Jeg kan læse mig frem til, at du anbefaler at trappe amning ned til 2 gange om dagen ved 10 måneders alderen. Ligger de bedst aften og sen aften? Er det nok til at sikre tilstrækkelig mælke-mængde eller kræver det, at der suppleres med MME i kop? Vores søn spiser nemlig næsten kun "vores mad" nu - så han får ikke meget MME via mos/grød længere. Og i så fald at MME i kop er nødvendig - hvor ofte skal han have, og har du nogle gode råd til at få ham til at drikke det? (Det er ikke lykkedes at få ham til det endnu - har prøvet flere varianter!)
Har du forslag til hvad han skal have at spise inden sin eftermiddagslur istedet for at blive ammet?
Hvis vi stopper med amning omkring de 12 mdr. - hvad er det så lige vi gør mht mælk??? Hjælp.
Med venlig hilsen
M&M